Fénykép: KERESZTÉNY ÉDESANYA IMÁJA SZENT MÓNIKÁHOZ

 Szent Mónika szenvedő feleség és anya, te ismered könnyeimet, szenvedésemet és fájdalmamat.

Egyszer Te is úgy szenvedtél, mint én, könyörülj hát rajtam. Imádkozz értem! 
A Szentlélektől megkaptad a bölcsesség és megértés, az erősség és imádságosság ajándékait. Kérd, hogy én is megkaphassam ezeket az ajándékokat.

Imádkozz férjemért és gyermekeimért. Te a béke asszonya voltál. 
Kérj békét az otthonunk számára. Isten segítségével megmentetted férjedet és fiadat. Könyörögj Istennél otthonunk számára hitért és az Isten kegyelméért.

 A mindennapi szentmiséből erőt és vigaszt merítettél.
 Könyörögj értünk, hogy ebben mi is részesüljünk.
Könyörögj anyagi jólétünkért, hogy dolgozhassunk és biztonságban, kényelemben élhessünk otthonunkban.

 Imádkozz gyermekeimért is, hogy mindig ismerjék, szeressék és szolgálják az Urat. Könyörögj értem, hogy jó anyjuk lehessek. Könyörögj azért is, hogy amikor ez az élet véget ér, szeretteim mind együtt lehessenek az Úrban, ahogy Te együtt vagy most férjeddel és gyermekeiddel.

Szent Mónika, édesanyák védőszentje, könyörögj értem! Amen.

IMÁDKOZÓ ÉDESANYÁK

A mai napunk imaszándéka szerint gyermekeinkért imádkozunk!
Minden édesanya és minden család számára fontos gyermekük, egészsége, biztonsága, az Isteni úton való felnövekedésük, majd később felnőttként való boldogulásuk. A mai nap imáit gyermekeinkért ajánljuk fel, így imára hívjuk a kedves Édesanyákat, Nagymamákat és minden kedves imádkozó Testvérünket! Hallgattassanak meg imáink!
A Mennyei Atya szándéka szerint és érdemeink szerint! Amen.

Mennyei Atyánk! Vigyázz gyermekeinkre!
Köszönjük, hogy megajándékoztál bennünket és reánk bíztad őket.
Védd és oltalmazd őket, vezesd őket a Hozzád vezető igaz úton.
Adj békés családokat számunkra, ahol szeretetben növekedhetnek.
Adj szerető szülőket, hogy gondjukat viseljék gyermekeidnek.
Adj békét a világban, hogy ebben a békében élhessék meg örömeiket.
Benned bízunk és benned remélünk! Köszönjük, hogy meghallgatod imáinkat Hozzád fohászkodva gyermekeinkért. Amen.

 ÉDESANYA IMÁJA

Itt állok Uram az én gyermekeimmel, akiket Te adtál nekem.
Add Istenem, hogy jól fölnevelhessem őket,
az Ég és a föld számára egyaránt.
Ide hoztam mindnyájukat, kiket nekem adtál és reám bíztál.
Istenem adj erőt nekem, hogy mindent jól elvégezhessek.
Ha valamelyik közülük eltévelyednék, segítsd azt a jó útra visszatérítenem.

Hallgasd meg Uram anyai könyörgésemet, mely szeretettel
telt szívemből száll Hozzád. Segíts fölismernem az utakat,
melyeken gyermekeimet vezetnem kell. Segíts a lelkükbe látnom,
sugalld a szavakat, melyeket indulatosság, vagy gyengeség nélkül, 
szeretettel és jósággal kell hozzájuk intéznem.

Szeretném őket megtanítani arra, hogy ha megpróbáltatásokkal
és szenvedésekkel találkoznak, azt türelemmel és alázattal
viseljék el. Istenért élni ez legyen az én gyermekeim szívében írva,
és akkor nyugodt lélekkel mondhatom:

'Uram itt vagyok a gyermekekkel, akiket nekem adtál.' Amen.

 A JÓ ÉDESANYA IMÁJA

Rendezd el Istenem minden dolgomat,
Őrizd minden bajtól kis családomat.
Tőled kaptam őket, Te légy vigaszuk,
El ne vesszen egy sem, légy jó Pásztoruk.

Rendezd el Istenem, sajgó szívemet,
El ne veszíthessen soha Tégedet,
Hitem örökmécse ki ne aludjék,
Mint Húsvéti gyertya, világosodjék.

Családom tagjai életükön át,
Lángomról gyújthassák hitük gyertyáját.
Életük útjait ez ragyogja be,
Te élj a szívükben élők Istene.

Rendezd el Istenem, hajszolt életem,
Szeretet Istene, lelket adj nekem,
Lelket, mely mindenben rád hagyatkozik,
Téged el nem felejt, benned megnyugszik.

Mint a szentmisében: most felajánlom,
Kenyerem és borom: egész családom.
Családom Főpapja Te vagy Jézusom,
Egyesítsd magaddal kicsim és nagyom.

Rendezd el Istenem üdvösségemet,
Irgalmad pótolja gyengeségemet.
Másban én nyugtomat nem találom,
Életem, halálom Neked ajánlom.

Mindnyájunk jó Anyja, szép Szűz Mária,
Hozzád is fordulok, mennyek Ajtaja,
Te vidd az Úr elé minden gondomat,
Oszd meg családommal boldogságodat. Amen.

 ÉDESANYA IMÁJA

Teremtő és gondviselő Isten, mindnyájunk Atyja! Úgy tetszett neked,
hogy gyermekekkel áldottál meg, és az édesanyai méltóságban részesítettél.
E hivatással kötelességemmé tetted, hogy a rám bízottakat tápláljam, gondozzam, és a nevelés által az önálló életre őket fölkészítsem.
Tudatában vagyok feladatom nagyságával, ezért kérlek légy segítségemre,
hogy annak meg is feleljek.

Add kegyelmedet, hogy gyakoroljam azokat az erényeket, amelyek a gyermekek gondozásához és neveléséhez elengedhetetlenek: az okosságot és türelmet, mérsékletet és szorgalmat, s életem szolgáljon példaképül gyermekeimnek.
Soha ne feledkezzem meg arról, hogy gyermekeim neveléséről egykor majd neked is számot kell adnom. Kérlek, add, hogy hitvesemmel együtt örömünket találjuk gyermekeink növekedésében és fejlődésében!

Tartsd távol tőlük a testükre és lelkükre leselkedő veszedelmeket!
Világosítsd meg értelmüket, irányítsd akaratukat, fejleszd ki erőiket, áldd meg tanítóiknak, nevelőiknek munkáját, hogy megszerezzenek minden ismeretet,
ami megélhetésükhöz szükséges, és megszerezzék azt a jártasságot s azokat
az erényeket, amelyek őket a jó erkölcsök útján megőrzik.

Uram, Jézus, aki barátja voltál a gyermekeknek, és azt kívántad,
hogy engedjék hozzád őket, segíts abban, hogy én egyre közelebb vihessem őket hozzád. Üdvözítőnk Édesanyja, aki jól ismered az anyai szív örömeit és aggodalmait, könyörögj érettem és gyermekeimért! Amen.

 ÉDESANYA IMÁJA

Mindenható Te vagy, jóságos Istenem
ezért csak Téged kér aggódó szívem,
alázatos szívvel könyörögve kérlek,
őrizd meg mindenhol a gyermekeimet.

Amíg kicsik voltak fogtam a kezüket,
de az én kezem már nem éri el őket,
soha meg nem unva arra kérlek Téged,
őrizd meg mindenhol a gyermekeimet.

A Te kezed, Uram mindenhová elér,
minden anyai szív ezért csak Téged kér,
egyedül Te vagy, ki mindent megtehet,
őrizd meg mindenhol a gyermekeimet.

Retteg az én szívem, az Oroszlán ordít,
minden sarkon a Rossz sunyin leselkedik,
Te látod Uram, hisz mindent lát a szemed,
őrizd meg mindenhol a gyermekeimet.

Lelkem patakjából Hozzád folyik hálám,
biztos vagyok benne, hogy meghallgatsz Atyám,
mindig legyen rajtuk drága tekinteted,
őrizd meg mindenhol a gyermekeimet.

Amen.

KERESZTÉNY ÉDESANYA IMÁJA SZENT MÓNIKÁHOZ
Szent Mónika szenvedő feleség és anya, te ismered könnyeimet, szenvedésemet és fájdalmamat.

Egyszer Te is úgy szenvedtél, mint én, könyörülj hát rajtam. Imádkozz értem!
A Szentlélektől megkaptad a bölcsesség és megértés, az erősség és imádságosság ajándékait. Kérd, hogy én is megkaphassam ezeket az ajándékokat.

Imádkozz férjemért és gyermekeimért. Te a béke asszonya voltál.
Kérj békét az otthonunk számára. Isten segítségével megmentetted férjedet és fiadat. Könyörögj Istennél otthonunk számára hitért és az Isten kegyelméért.

A mindennapi szentmiséből erőt és vigaszt merítettél.
Könyörögj értünk, hogy ebben mi is részesüljünk.
Könyörögj anyagi jólétünkért, hogy dolgozhassunk és biztonságban, kényelemben élhessünk otthonunkban.

Imádkozz gyermekeimért is, hogy mindig ismerjék, szeressék és szolgálják az Urat. Könyörögj értem, hogy jó anyjuk lehessek. Könyörögj azért is, hogy amikor ez az élet véget ér, szeretteim mind együtt lehessenek az Úrban, ahogy Te együtt vagy most férjeddel és gyermekeiddel.

Szent Mónika, édesanyák védőszentje, könyörögj értem! Amen.
 
 KÖSZÖNJÜK AZ IMÁIKAT KEDVES IMÁDKOZÓ TESTVÉREINKNEK!

Köszönjük minden imádkozó Édesanyának a gyermekekért mondott imáikat.
Az Édesanyák megáldásával zárjuk mai imanapunkat!

'Nincsen a gyermeknek
Olyan erős vára,
Mint mikor az anyja
öt karjaiba zárja.
Nincsen Őrzőbb angyal
Az édesanyánál,
Éberebb csillag sincs
Szeme sugaránál.
Nincs is annyi áldás
Amennyi sok lenne,
Amennyit az anya
Meg ne érdemelne.'

Amen.